جوانسازی صورت

  • ۰
  • ۰

جراحی لیفت صورت


از بین رفتن نمای جوانی صورت به عوامل مختلف از جمله وراثت، جاذبه زمین، عوامل محیط و استرس بستگی دارد. تغییرات ایجاد شده با بالا رفتن سن در پوست، بافت نرم و اسکلت استخوانی اتفاق می افتد. تغییرات پوستی شامل افزایش شل شدگی پوست، کاهش قابلیت ارتجاعی و آسیب های مربوط به تاثیر آفتاب می باشند. در سطح بافت نرم اتروفی (تخلیل) چربی صورت  رخ می دهد که منجربه ایجاد چاله هایی به ویژه در نواحی شقیقه ها، زیر گوشه های لب، اطراف چانه و گونه می شوند. به علاوه اسکلت استخوانی صورت به مرور زمان تحلیل می رود که در این روند پیر شدن استخوانی در نواحی ماگزیلا (فک بالا) و ویری اربیتال (کاسه استخوانی چشم) سریعتر می باشند.



کلیه این تغییرات باعث ایجاد علائم زیر در صورت می شوند:


-افتادگی بافت قسمت میانی صورت


-خطوط عمیق در زیر پلک تحتانی


-خطوط عمیق در طول بینی که به گوشه لب منتهی می شوند


-خطوط عمیق که از کنار و زیر لب تا فک پایین گسترش می یابند


-بافتهای چربی طبیعی صورت که تحلیل رفته و یا افتادگی پیدا کرده اند


-کاهش تونیسیتی پوست قسمت تهتانی صورت


-پوست شل و رسوب چربی اضافی در زیر چانه و فک


لیفت صورت با جراحی

روشهای جوانسازی صورت به دو گروه جراحی و غیر جراحی تقسیم بندی می شوند. روشهای غیر جراحی شامل تزریق چربی، تزریق بوتاکس، لایه برداری صورت با لیزر، لیفت با دستگاه، لیفت با نخ می باشند که کلیه این روش ها به صورت سرپایی و بدون نیاز بع بیهوشی قابل انجام هستند.


روشهای غیر جراحی ذکر شده نتایج قابل مقایسه با جراحی فیس لیفت ندارند ولی اگر در زمان مناسب استفاده شوند باعث به تاخیر انداختن زمان نیاز صورت برای ایجاد جراحی فیس لیفت می شوند.


روشهای جراحی جوانسازی صورت شامل انواع لیفتینگ از جمله پوست به تنهایی، پوست به اضافه فاستایی فیبری عضلانی (SMAS) به طرق مختلف ساب پریوستئال (عمق روی استخوان)لیفت میدفیس، اندرسکوپیک، مینی لیفت می باشد که بعضی از این روشها قابل انجام تحت بیحسی موضعی یا بیهوشی سبک می باشد.روشهایعمقی تر درگیر کننده لایه های مختلف ، قابل انجام فقط تحت بیهوشی عمودی هستند نتایج بهتری به دنبال دارند.


 




آمادگی پیش از عمل لیفت صورت

دکتر سالومه سالاریان در جلسه مشاوره قبل از عمل از شما می‌خواهد تا دقیقاً توضیح دهید که از کدام بخش یا ویژگی صورت خود رضایت ندارید. سپس قبل از تقبل هزینه لیفت صورت متخصص روش‌های مختلف درمان را برای لیفت صورت (کشیدن پوست صورت) توضیح می‌دهد و روند و فرایند برنامه درمان و نتایج احتمالی مورد انتظار و عوارض لیفت صورت را به دقت و به طور کامل توضیح می‌دهد. در این جلسه عکس‌هایی از صورتتان گرفته می‌شود و عکس ها توسط دکتر بررسی می‌شود تا مطمئن شوید که هر دو در زمینه اهداف جراحی اتفاق نظر دارید، انتخاب نوع روش بستگی به وضعیت جسمانی و بررسی هزینه های هر کدام از روشهای لیفت دارد.


دو هفته پیش از جراحی لیفتینگ صورت (کشیدن پوست صورت) باید مصرف آسپرین و فراورده‌های حاوی آسپرین را قطع کنید. همچنین استعمال دخانیات از ۴ هفته پیش از جراحی ممنوع است. حمام آفتاب نیز مجاز نیست. اگر از کرم‌های جوان کننده پوست استفاده می‌کنید، مصرف آنها را از یک تا دو هفته قبل از عمل متوقف کنید.


 


 


روش انجام جراحی لیفت صورت

عمل لیفت صورت معمولاً تحت بیهوشی عمومی یا تزریق آرام‌ بخش انجام می‌شود. پس از بیهوش شدن بیمار و ایجاد برش، عضله‌های زیرین و بافت‌های عمیق‌تر بالا آورده و موقعیت‌شان تغییر داده می‌شود و پوست و چربی اضافی نیز در جراحی لیفت صورت برداشته می‌شود. بیمارانی که جوان‌ سازی صورتشان گستردگی کمتری دارد، عمل لیفت صورت و کشیدن پوست صورت با برش محدود، به عبارت دیگر با برش‌های کوتاه‌تر، بر روی صورت‌شان انجام می‌شود.


 




 


نتایج پس از عمل

پس از عمل لیفت و کشیدن پوست صورت، سر و صورت پانسمان می‌شود و لوله‌های تخلیه (درن) در صورت لزوم درون برش‌ها قرار داده می‌شود. این لوله‌ها معمولاً یک روز پس از جراحی کشیدن پوست صورت درآورده می‌شود. بروز مقداری کبودی، ورم و درد طبیعی است. بیماران غالباً در صورت و گردن احساس انقباض و کشیدگی دارند. درد را می‌توان با مسکن و دارو آرام کرد. بخیه‌ها نیز معمولاً ۷ روز پس از جراحی کشیده می‌شود و بیمار می‌تواند وظایف شغلی و فعالیت‌های سبک را حدوداً ۲ هفته پس از عمل ازسر بگیرد.


 


عکس لیفتینگ صورت با نخ


مراقبتهای بعد از عمل لیفت صورت :

–طی ده روز اول بعداز جراحی استراحت کنید. بعداز ده روز می توانید فعالیت های سبک را شروع کنید. اگر شغل شما نیاز به فعالیت فیزیکی زیادی دارد می توانید سه هفته بعداز جراحی شروع کنید.


–تا دو هفته اول بعداز جراحی از بالش استفاده نکنید و به پشت بخوابید (طاق باز) در صورت نیاز می توانید از رول گردنی استفاده کنید.


–از خوردن غذا های شور و ترشی و سفت که جویدن زیادی لازم دارد اجتباب کنید.


-مصرف الکل و سیگار در 2 هفته بعداز جراحی ممنوع می باشد.


–از کیسه یخ بعنوان کمپرس اطراف چشم به مدت 15 دقیقه در هر ساعت تا سه روز اول بعداز جراحی استفاده کنید. درصورتیکه همزمان با فیس لیفت تزریق چربی هم داشته اید در نواحی پیانی گونه و گردن نیز از کمپرس یخ استفاده کنید. استفاده از کمپرس در هنگام شب و استراحت نیاز نمی شود.


–می توانید از مسکن تجویز شده توسط جراح  برای بهبود درد و نمادچشمی در هنگام خواب استفاده کنید.


–سه روز بعداز جراحی  استحمام کنید و بعداز آن بطور روزانه موها و صورت خود را با شامپو بشویید. استحمام روزانه باعث پیشگیری از عفونت محل زخم می شود . مصرف نرم کننده موی سر بعداز شامپو توصیه می شود.


–بخیه های محل زخم طی 10-7 روز توسط پزشک خارج می شوند.


–طی ده روز اول بعداز جراحی از رانندگی وسایل نقلیه اجتناب کنید.


–بعداز دو هفته مجاز به انجام فعالیت ورزشی سبک هستید و پس از انجام فعالیت های ورزشی سگین از جمله فعالیت های کششی،وزنه برداری، دراز و نشست طی 6 هفته بعداز جراحی ممنوع می باشد.


 


هزینه جراحی لیفت صورت

هزینه جراحی لیفتینگ صورت به دستمزد جراح، هزینه‌های بیهوشی، هزینه‌های امکانات بیمارستانی و جراحی،  نوع عمل انجام‌شده و مکان جغرافیایی شما بستگی خواهد داشت که تمامی موارد در مشاوره و ویزیت قبل از عمل توسط دکتر جراح خدمت شما اعلام خواهد شد.

  • ۹۶/۱۱/۲۴
  • حمید رضایی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی